Літак НАРП-1

Державним підприємством «Миколаївський авіаремонтний завод “НАРП” був спроектований двомісний літак класу моторних дуже легких літальних апаратів з аеродинамічним керуванням” НАРП-1 “, до серійного виробництва якого підприємство приступило з 2002 року.

Літак “НАРП-1” універсальний. Він призначений для початкового навчання і тренування льотного складу, для маршрутних польотів, перевезення пасажирів, аеровізуальних польотів, лесоавіаціонних робіт, аерофотозйомки, для участі у змаганнях, агітаційних і спортивних перельотах, а також для особистого використання. При установці хімобладнання “НАРП-1” успішно використовується на авіаційно-хімічних роботах, на які він сертифікований і внесений до Державного реєстру повітряних суден, що виконують авіаційно-хімічні роботи.

У відповідності з призначенням літака пілотажно-навігаційне обладнання забезпечує виконання польотів вдень у простих метеоумовах за правилами візуальних польотів. “НАРП-1” безпечно управляємо, не вимагає застосування прийомів складної техніки пілотування і виконує всі маневри, притаманні не пілотажному літаку, на режимах зльоту і набору висоти, горизонтального польоту, зниження і посадки з працюючим і непрацюючим двигуном. На літаку встановлений чотиритактний австрійський двигун ROTAX-912S (100 к.с., міжремонтний ресурс 1200г, витрата палива 15 л/год).

“НАРП-1” – підкісний високоплан класичної схеми. Крило з жорстким носком і простим закрилком покрито полотняною обшивкою. Фюзеляж – суцільнометалевий, клепаної конструкції з хвостовою балкою і полотняною обшивкою задньої частини кабіни. Кабіна закрита, дводверна. Розміщення пілотів рядне. Для управління по крену і тангажу використовується штурвал, колонка якого закріплена на стелі пілотської кабіни, що для високоплана скорочує довжину проводки. Управління здвоєне. Особливістю конструкції є розміщення під кабіною хімбака ємністю 100 літрів, зі знімним кріпленням, що дозволяє протягом 1 секунди від’єднати і скинути бак в аварійній ситуації. Іншою відмінністю “НАРП-1” від сучасних дуже легких сельхозсамолетов є установка на даху кабіни заборником для проточної системи вентиляції, що має забезпечити більш комфортні та безпечні умови для роботи пілота в процесі розпилення хімпрепаратів. Шасі літака трехопорне з некерованим переднім колесом і гальмівними основними колесами. Основні стійки пірамідальної схеми. Літак отримав високу оцінку фахівців Державного Департаменту повітряного транспорту України, Державної льотної академії України і льотчиків, які виконують авіаційно-хімічні роботи.

Літак “НАРП-1” має сертифікат типу ТП № 0004 від 01.03.2002 р. та сертифікат схвалення виробництва літаків № СВ0007 від 21.06.2004г., Видані Державним Департаментом повітряного транспорту України та реєстраційне свідоцтво на обладнання для авіаційно-хімічних робіт № РУ 00470252 001-02, виданого Українським Державним центром з випробування та прогнозування техніки і технологій для сільськогосподарського виробництва УкрЦВТ.

Якість виконуваних ремонтних робіт на літаках даного типу підтверджено Сертифікатом відповідності організації технічного обслуговування PART-145 № UA.145.0047 від 08.10.2012г. виданий Державною авіаційною службою України, а також Сертифікатом № UA227144 від 11.03.2013г. виданий Бюро «VERITAS» на відповідність вимогам міжнародних стандартів версії ISO 9001:2008.

Льотно-технічні характеристики:

  • Двигун: ROTAX – 912ULS, один, чотирициліндровий, потужність 100 к.с.
  • Гвинт: трилопатевий, фіксованого кроку, стеклопластіковий, виробництво “Кіевпроп” м. Київ.
  • Розміри літака: Довжина – 6, 58 м; Висота – 2,4 м. Розмах крила – 11,68 м;
  • Площа крила – 18,5 м ²;
  • Подовження крила – 7,225 м.
  • Вагові характеристики: Злітна маса – 630 кг;
  • Маса порожнього літака – 410 кг;
  • Паливний бак – 36 л;
  • Підвісний бак для хім. розчину – 120 л.
  • Швидкісні характеристики:
  • Крейсерська швидкість – 110 км / год;
  • Максимальна швидкість – 150 км / год;
  • Швидкість при виконанні хім. обробок: 85 – 110 до м / ч.
  • Швидкість звалювання – 74 км / ч.
  • Посадкова швидкість: 69 км / ч.
  • Тривалість польоту: 2,5 години.
  • Ширина захвату при обприскуванні: 25 м.
  • Дозування хімраствора – 2,0-6,0 л / га;
  • Продуктивність – 50-100 га / год;
  • Витрата бензину А-95 – 17-22 л / год;
  • Час заправки хімбака (власним розчиновим вузлом) – 5-7 хв;
  • Спеціальна злітно-посадкова смуга не потрібно; ЗПС – 250 м.;
  • Дальність перельоту з порожнім хімбаком і повної заправкою (штиль) – 200 км;
  • Дальність перельоту з підвісним паливним баком (64л) штиль – 580 км;
  • Розрахункові перевантаження: +3,8; – 1,9.

 

Ресурси і строки служби:

– літака і його обладнання:

а) до списання (проектний) – посадок – 10 000 пос.

– Льотних годин – 4 000 год.

– Термін служби -15 років

б) спочатку призначений – посадок – 3500 пос.

– Льотних годин – 1 000 год.

– Термін служби – 5 років.

с) міжремонтний – за технічним станом (не більше: 1000 годин, 5 років).

– Двигуна ROTAX-912ULS:

а) призначений – 3 600 годин, 45 років, 2 капітальні ремонти,

б) міжремонтний -1200 годин, 15 років

с) до першого капітального ремонту – 1200 годин, 15 років

– повітряний гвинт:

а) призначений – 4 роки, напрацювання в годинах – за технічним станом,

б) гарантійний – 1 рік.